Toch wel! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Geertje Dijkstra - WaarBenJij.nu Toch wel! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Geertje Dijkstra - WaarBenJij.nu

Toch wel!

Blijf op de hoogte en volg Geertje

08 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Ja, toch wel. Ik heb besloten toch wel een blog aan te maken om mijn avonturen met jullie te kunnen delen en niet iedere keer naar iedereen hetzelfde hoef te whats'appen... Gemakzucht dient de mens tenslotte.

Ik zal jullie mijn eerste twee weken vertellen.

Maandag (25 augustus) zijn we 's ochtends om 06.00u vertrokken richting Schiphol. Ik was er helemaal klaar voor. Zondag een afscheidsborrel gehad, die was erg geslaagd en gezellig. Pas toen we bij de Coentunnel waren en ik de vliegtuigen zag vliegen, werd ik stiller en kreeg ik af en toe een brok in mijn keel.
Op Schiphol kwamen Germ, Jeltje en Lizabeth nog even langs voor hun werk. Grietje was met heit en mem en mij in de auto meegekomen. Koffer ingecheckt, gedag gezegd na nog even koffie te drinken. Door de douane; no way back!
Bij de gate zit Ilona op mij te wachten, wij hadden afgesproken samen te vliegen. Een fijn idee, je hoeft dan niet de aankomst en dergelijke helemaal alleen te doen.
Bij aankomst in Curaçao was het 35 graden, je draagt een spijkerbroek, chill shirt voor in het vliegtuig, dichte schoenen en handbagage van 10 kg, je kan gerust zeggen dat je dan wel even aan de temperatuur moet wennen. Na anderhalf in de rij gestaan te hebben, eindelijk mijn (eerste!! :D) stempel in mijn paspoort. Koffer pakken en gaan met die banaan. Mijn huisbaas stond met zijn vrouw en dochtertje op mij te wachten. Afscheid genomen van Ilona, langs de supermarkt in de auto en naar mijn nieuwe huis.
Het voelde gelijk allemaal heel erg goed, thuis, welkom. Ik had gelijk door dat dit wel goed zat. Eén huisgenootje was thuis, heb met haar even kennis gemaakt. Rond een uur of vier in de middag kwamen twee andere meiden thuis uit stage; Manon en Marjolein. Rond half 6 kwamen de laatste twee; 6 meiden bij elkaar. We hebben gelijk de hele avond buiten gezeten en gekletst; het voelde gelijk goed. Na een dag van 23 uur was het toch wel mooi geweest, slapen!!

Dinsdag was ik vroeg wakker, combinatie van de jetleg met de warmte ('s ochtends om 7u was het alweer 28 graden). De hele dag thuis gezeten.
Op Curaçao kun je niks zonder auto, die had ik nog niet geregeld dus heb ik de eerste paar dagen alleen maar thuis 'opgesloten' gezeten in 'De Kleurentuin' (liefkozend: de tuin). Dinsdag zijn we met zijn vijven een hapje wezen eten in de stad. Daarna weer vroeg slapen.

Woensdag begon de dag gelijk als de vorige. 's Avonds wilden we graag iets leuks doen maar de voorspelling waren slecht. Er zou regen komen. We zijn toen naar de bioscoop geweest, vreselijk gelachen bij Sex Tape. We hadden nog een klein incidentje met een auto, uiteindelijk allemaal goed gekomen. Weer lekker slapen na nog even nagepraat te hebben.

Donderdag is de laatste werkdag voor mijn huisgenoten, ze hebben het voor elkaar gekregen iedere vrijdag vrij te zijn. Donderdag ben ik met Manon en Marjolein EINDELIJK naar het strand geweest, meer zien dan alleen een supermarkt! Het was een klein strandje, maar wel heel mooi. Prima voor 2 uurtjes. 's Avonds lekker thuis gezeten.

Vrijdag zijn we op pad gegaan. Samen met Manon en Marjolein ben ik naar een super mooi strand geweest; Cas Abou. Ondanks veel smeren ben ik hier behoorlijk verbrand! Wel een heerlijke dag gehad. Eenmaal terug thuis zijn we ons klaar gaan maken en zijn we 's avonds naar Bermuda geweest, een heuse 'foam-party'! Mijn eerste avond uit was geslaagd!

Zaterdag zijn we na wat opstart problemen weer lekker naar het kleine strandje gegaan; Playa Marie Pampoen. We bleven maar eventjes omdat we rond 17u richting Zanzibar zouden gaan. Volgens mijn huisgenoten zou ik dat helemaal fantastisch vinden. Nou dat was het. Ge-wel-dig! Op het strand, live band afgewisseld met een DJ, zonsondergang, palmbomen, veel mensen en lekkere cocktails.

Zondag zouden we weer een lange dag naar het strand. Dit is uiteindelijk niks geworden omdat ik mijn auto eindelijk ging regelen. Dit duurde alleen langer dan gedacht. We zijn thuis blijven zitten en 's avonds naar Kokomo geweest; wederom prachtig! Eten aan het water, met een zonsondergang, fakkels, terras, strand, live band en heerlijk eten! Dit zijn momenten waarvan ik zeker weet dat ik er nooit aan zal kunnen wennen! Daarna nog heel even naar 'Wet and Wild' geweest, een club langs - jawel - het strand. Dit was wel gezellig maar bij mij begonnen de zenuwen voor de stage toch een beetje te komen... Dus toch blij toen we thuis waren.

Maandag moest ik om half 10 op kantoor zijn. Vanaf mijn huis is hoort het 10 minuten rijden te zijn. Mijzelf kennende; ik rijd nooit goed. Ik heb er een half uur voor uitgetrokken. Na een uur rondjes te hebben gereden, 4x te hebben gevraagd of ik in de richting zat (noo dushi, Emmastad is helemaal daarheen), was ik er eindelijk. Ze hadden het wel verwacht.
Mijn eerste stagedag was leuk. Ik mocht gelijk met een paar kleine dingetjes helpen. Vrijdag komt namelijk een groep van 219 mensen aan, waarvoor nog wat dingetjes geregeld moeten worden. Het zijn vaak wat lastigere zaken die nu nog moeten dus dat kunnen ik - en mijn medestagiair Jelle - nog niet doen. We krijgen nu veel tijd om aan onze schoolopdracht te werken. Toch hoorden we maandag dat we de komende twee weken/weekenden beter geen dingen konden plannen omdat we iedere dag moeten werken. Erg spannend en leuk, we mogen die dagen ook al dingen alleen doen!

Dinsdag en woensdag waren gelijke dagen. Af een toe een beetje helpen met het een en ander en verder weer met de schoolopdracht bezig. Gisteravond (woensdag) ben ik met Manon en Marjolein uit eten geweest. Het zag er goed uit dus we gingen ervoor, maar het was aan de dure kant. We hebben er maar extra van genoten haha. Daarna nog 'even' naar Cabana geweest. Maar door omstandigheden werd even iets langer dan gepland. Op een gegeven moment wilden we naar huis maar was Manon kwijt, die had de auto sleutel. Intussen was het knetter hard gaan regenen dus Marjolein en ik zijn door de regen gerend om de sleutel te halen. Gelukkig allemaal gelukt.
Eenmaal thuis aangekomen deed eerst de waakhond al anders dan anders. Ik was aan de grond genageld, vond het doodeng. Toen ik mijn kamer opendeed zag ik al een mega spin op de grond zitten, zoals jullie weten ben ik voor alles bang maar spinnen kan ik handlen. Dus met wat insectenspray was hij zo dood. Vervolgens zag ik in mijn ooghoek iets bewegen onder mijn deken. Dus ik sla daarop en er rent zo een kakkerlak over mijn bed naar onder het bed. Ik ben doodsbang. Met de bus insectenspray in de aanslag ga ik op zoek. Uiteindelijk zat hij voor de keuken, daar heb ik hem doodgesprayed. Ik voelde aan alles dat dat niet diegene van onder mijn bed was dus ik durfde niet te slapen. Ik kon de ander niet vinden dus ik lig in bed en wil het licht uitdoen, zit hij IN MIJN KLAMBOE. Dus ik gil het hele huis + tuin bij elkaar, huisgenoten wakker. Dat beest rent rondjes over mijn bed, ik sta er inmiddels naast de rennen en te sprayen. Na mijn kamer verbouwd te hebben, zag ik hem gelukkig dood onder het bed liggen. Ik heb vijf minuten lang staan shaken op mijn benen, mijn handen ook. Daarna moest ik nog slapen, er waren nog 3 uurtjes overgebleven voordat de wekker ging om weer naar stage te gaan. Het eerste moment dat ik naar huis wilde was toen ik klaarwakker en toch ook heel moe in bed lag. Ik kon me niet ontspannen.

Anyway, donderdag was dus best een vermoeiende dag op stage. Het was een lange dag, van 9u (ik was er zelfs 5 minuten te vroeg!!) tot 18u. Om kwart over zes was ik thuis. Daar zat een nieuwe huisgenoot te zitten buiten. Een jongen uit de achterhoek, hij blijft 2 maanden tussen de zes meiden! 's Avonds lekker gegeten met Manon en Marjolein en vroeg gaan slapen. 10x mijn kamer geïnspecteerd op kakkerlakken en ander ongedierte, niks gevonden dus 'rustig' gaan slapen.

Vrijdagmorgen werd ik wakker met het heugelijke bericht dat Grietje haar ticket heeft geboekt om mij te komen bezoeken, JOEPIEEE!!! Zeker iets om naar uit te kijken. :) Op stage helpen bij de eerste echte werkzaamheden; ik mag vanmiddag 'group arrivels' doen op het vliegveld. Betekend min of meer dat ik met een bord bij de uitgang sta te wachten en de groep naar de bussen breng. Dit is eigenlijk wat ik het hele weekend heb gedaan.

Zaterdag tussen de shifts op de airport door naar Zanzibar met de meiden van huis. Was leuk maar ik werd nogal misselijk dus we zijn naar huis gegaan. Zaterdagnacht was mijn eerste avond die ik in 1x heb doorgeslapen en waarbij ik niet voor de wekker wakker werd! Heerlijk. Zondag weer 2 shifts op het vliegveld gehad.

Al met al een druk weekend, die naast vermoeiend (van nieuwe indrukken en dergelijke) ook zeker gezellig en leuk was!

Bon dia!!

Tot de volgende keer!
Liefs, Geertje

  • 08 September 2014 - 20:40

    Lizabeth :

    Hahahahahahaha geert wat heerlijk en hilarisch! Ik hoopte al op in kakkerlak of in gekko yn de eerste wyke... :) Klinkt super, geniet derfan!

  • 08 September 2014 - 20:57

    Metsje:

    Super, leuk om te lezen!

  • 08 September 2014 - 20:59

    Chanty:

    Whahhahaha Geert... Bist sa GRUT... En die beeskes sa lyts... Ach ja lang leve de insectenspray... Tût!

  • 09 September 2014 - 07:16

    Rianne:

    Wat fijn Geer dat alles goed gaat en dat het ook goed voelt!! Dat worden gezellige maanden!! Geniet ervan! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertje

Ik ben op reis naar Curaçao, voor mijn stage. 25 augustus ben ik aangekomen en ik zal 2 februari weer terugvliegen naar Nederland. Ik loop stage bij Business Serenity, zij werken met destanation management maar doen ook bruiloften! Waar het eigenlijk op neer komt is dat er voor grote groepen tours worden aangeboden, hiermee mag ik helpen! Ik hoop met deze blog iedereen die wil een beetje op de hoogte te kunnen houden en er af en toe iets opzetten! Mezelf kennende zal dit niet vaak het geval zijn, maar ik doe mijn best!

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 3355

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 03 Februari 2015

Stage lopen op Curaçao!

Landen bezocht: