Het acclimatiseren is begonnen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Geertje Dijkstra - WaarBenJij.nu Het acclimatiseren is begonnen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Geertje Dijkstra - WaarBenJij.nu

Het acclimatiseren is begonnen

Door: Geertje Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Geertje

15 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia dushi´s!

Precies drie weken geleden ben ik geland op dit eiland, toen nog met het gevoel dat ik hier twee weken op vakantie zou gaan. Lang heb ik dat gevoel ook hier nog gehad, ik had niet door dat ik hier zou wonen voor vijf maanden. Langzamerhand begint dat besef te komen en is het ergens lastig om te realiseren dat dit het is. Over het algemeen overheerst de gedachte dat ik hier al een maand of vier zit, de tijd lijkt lang te duren. Toch begint daar langzamerhand verandering in te komen. Samen met de realisatie dat dit alles is, komt ook het besef dat de tijd even snel gaat dan in Nederland, misschien nog wel sneller zelfs. Het is nog niet helemaal over en dat zal ook nog wel een week (of meer) gaan duren, maar het feit dat er verandering in komt is een verademing voor me.

Tuurlijk heb ik nagedacht waarom het voelt zoals het voelt. De ervaring lijkt tegen te vallen tot nu toe. Voor zover ik heb ontdekt is dat omdat mijn stage erg wennen is, de dagen op kantoor kruipen voorbij, ik voel me daar nog niet op mijn gemak. De manier van communiceren is anders dan ik gewend ben en ook de sfeer is anders dan ik gewend ben. Vanaf vandaag beginnen 'gewone' kantoor weken, nu zal ik erachter komen hoe dat in zijn werk gaat. Geen drukte rondom een groep van 219 mensen, geen gestress daarover. Hopelijk is dit het begin van een goed gevoel, ook op kantoor. Tijdens de uitvoeringen afgelopen twee weken heb ik me namelijk erg vermaakt. Ik vond het echt leuk om het de gasten naar de zin te maken en te helpen bij alles wat ik kon. Er zaten zulke leuke mensen in deze groep! Rotte appels houd je altijd, maar in deze groep is de rest niet geïnfecteerd.

Voor nu nog even een terugblik op de afgelopen week. Deze is eigenlijk best saai verlopen, ik heb namelijk iedere dag gewerkt, surprise surprise! In eerste instantie zou ik maandag worden ingewerkt voor de zogenaamde 'hospitality desk', dat is helaas niet doorgegaan omdat er niemand was die mij goed zou in kunnen werken. Het is dus een hele dag op kantoor geworden.

Dinsdagmorgen had ik in mijn telefoon gezet dat ik 's ochtends om half 8 bij Santa Barbara Resort moest zijn, twintig minuten rijden vanaf mijn huis. Ik ben een half uur van te voren weggegaan en kwam daar aan. Een paar dingen klopten niet in mijn ogen dus ik belde Debbie, mijn collega die ik daar zou meeten. Ze vraagt me wat ik bij Santa Barbara doe, we meeten bij 'Chill'. Ik kende heel 'Chill' niet maar dat blijkt dus bij Mambo beach te zitten; 5 minuten rijden vanaf mijn huis, ik moest er 8u zijn. -_-'
Eenmaal daar aangekomen dacht ik dat ik daar alleen was om een set up klaar te zetten voor die grote groep mensen, ze gingen daar lunchen. Bleek dat ik daar mee mocht helpen met de uitvoering! :) Toen na de lunch iedereen weg was, hebben we pizza gegeten en heb ik de middag vrij gekregen, heerlijk! Ik had allemaal plannen, wilde naar het strand en dergelijke; ik heb de hele middag niks gedaan. Alleen maar gerelaxed; even géén drukte en dingen moeten. Een heerlijke middag vrij.

Woensdag begon als een normale dag op kantoor. 's Avonds mocht ik helpen bij de zogenaamde 'diner-rounds'. De groep van 219 mensen konden zich afgelopen dagen opgeven voor een diner bij een restaurant naar keuze; er waren er vier voorgeselecteerd. Ik ben halverwege de middag met Lihainy (een collega) naar Santa Barbara gereden, nu moest ik daar wel echt zijn. Daar hebben we de groep meegenomen die zich hadden aangemeld voor een van de twee restaurants 'downtown' (bij de Pondjesbrug, u allen welbekend). Ik ben met de eerste groep in de bus gegaan en bij het tweede restaurant, de Gouverneur, uitgestapt. Hier heb ik de hele avond hostess 'gespeeld' met Lulu (nog een collega). Een hele gezellige, leuke avond gehad die werd afgesloten met een verjaardagscocktail voor mijn bazin, die daar ook zat. Ik ben met de laatste groep weer terug gereden naar Santa Barbara in de bus, heel leuk met een aantal mensen zitten praten; ze kwamen uit Canada en vonden mijn naam maar lastig. Na hun uitgezwaaid te hebben ben ik met gierende bandjes naar huis gereden, ik ben die dag van 09.00-23.45 aan het werk geweest; mooi geweest. De volgende morgen moest ik gewoon weer om 09u op kantoor zijn.

Donderdag en vrijdag heb ik beide gewoon normale dagen op kantoor gemaakt. Donderdagavond ben ik met Marjolein en Manon uit eten geweest, een hele gezellige avond gehad. Veel gelachen. Uiteindelijk weer redelijk vroeg gaan slapen. Vrijdag hoorde ik op het werk dat ik voor 'dit weekend in control was'. Ik moest de juiste lijsten printen en kreeg een draaiboek voor het weekend. Dit weekend vertrokken de meeste mensen van die 219. Ik moest vrijdag de chauffeur bellen om te checken of hij ook morgenochtend op zijn rooster had staan. Dit ben ik vergeten, ik kwam er om 22u achter toen ik wilde slapen. Ik ben volledig in de stress geschoten maar Lihainy stelde me gerust. 'Het is niet erg, we proberen hem gewoon morgenochtend te bellen', dat moet sowieso maar nu was ik echt bang dat hij niet op zou nemen. Ik heb die nacht lang wakker gelegen, heb uiteindelijk misschien 2/3 uurtjes geslapen die nacht.

Zaterdagmorgen vroeg, heel vroeg. Ik moest half vijf in de ochtend bij Santa Barbara Resort zijn, dus mijn wekker ging rond 03u. Om half vier ben ik begonnen met het bellen van de buschauffeur die ik vrijdag dus vergeten was. Hij nam maar niet op, dus ik was behoorlijk aan het stressen. Uiteindelijk belde ik Lihainy met de vraag wat ik moest doen; hij was ook niet bij het hotel. Lihainy was onderweg, we zouden zo even kijken. 2 minuten later belde ze weer; de bus reed achter haar! Ik was in alle staten van blijdschap, gelukkig toch nog goed gekomen. Bleek dat de chauffeurs onderling een aantal keer waren gewisseld waardoor er van onze hele namenlijst niks klopt. Uiteindelijk is het dus goed gekomen, maar al had ik vrijdagavond gewoon gebeld hadden we het toen ontdekt en niet een kwartier voordat de bussen weer zouden vertrekken. Zoiets doe je één keer fout. Om 06u was ik weer thuis, nog drie uurtjes geslapen en daarna moest ik om half 12 weer bij Santa Barbara zijn voor het volgende vertrek. Dat verliep gelukkig allemaal een stuk beter.
In de middag nog even lekker thuis 'gechilled' en aan het begin van de avond gezellig met de meiden naar Zanzibar. Heel leuk gehad daar, om 23u weer naar huis want de volgende morgen moest ik weer vroeg bij Santa Barbara zijn.

Zondag moest ik kwart voor vijf daar zijn, deze keer alleen met Jelle; mijn mede stagiair. Dit keer was het wel allemaal goed gegaan met het bellen van de bussen en ze zijn allemaal gekomen. Lekker gevoel. Om 06u was ik weer thuis, nog even geslapen en om 10u zouden we naar het strand; Lagoon Beach. Dit is iets uitgelopen maar uiteindelijk wel een mooie dag gehad op een leuk strandje. 's Avonds ben ik met Marjolein en Manon lekker uit eten geweest, daarna hebben we nog even gekeken bij 'wet and wild', een bar aan het strand. Dit was niet veel bijzonders dus al met al lag ik om 01u weer in mijn bed. Vandaag weer begonnen aan een nieuwe stageweek, waarbij ik hopelijk iets beter kan aarden dan de eerste twee weken. We will see!

Te aworó,
Geertje

  • 15 September 2014 - 19:40

    Marleen:

    Hee geer!
    Snap wel dat je het lastig vindt om te wennen. Je maakt ook lange en veel werkdagen! En ook al gelijk zo in het begin. Maar het gaat vast goed komen nu je het weer wat rustiger krijgt. Probeer anders een beetje een ritme te krijgen met stage en vrije tijd. En vergeet niet te genieten van het lekkere weer! ;)
    Xxx

  • 15 September 2014 - 19:41

    Lisa:

    Geer!
    Jeetje die stage. Blijft wennen he. Alles is zo anders.
    Ik had het ook helaas. Maar om je gerust te stellen, dat nare gevoel gaat over en voor je het weet moet je weer naar huis.
    Geniet ervan lieverd en hou ons hier op de hoogte!
    Dikke kus en knuffel Lisa

  • 15 September 2014 - 19:55

    Metsje:

    Toi toi meid, zet em op !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertje

Ik ben op reis naar Curaçao, voor mijn stage. 25 augustus ben ik aangekomen en ik zal 2 februari weer terugvliegen naar Nederland. Ik loop stage bij Business Serenity, zij werken met destanation management maar doen ook bruiloften! Waar het eigenlijk op neer komt is dat er voor grote groepen tours worden aangeboden, hiermee mag ik helpen! Ik hoop met deze blog iedereen die wil een beetje op de hoogte te kunnen houden en er af en toe iets opzetten! Mezelf kennende zal dit niet vaak het geval zijn, maar ik doe mijn best!

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 3369

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 03 Februari 2015

Stage lopen op Curaçao!

Landen bezocht: