Dag 50! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Geertje Dijkstra - WaarBenJij.nu Dag 50! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Geertje Dijkstra - WaarBenJij.nu

Dag 50!

Blijf op de hoogte en volg Geertje

14 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi, kon ta bai?

Om maar even op mijn eigen vraag antwoord te geven, het gaat hier goed! Ik beleef inmiddels al mijn 50e dag hier, anderhalve maand dus ongeveer. Als ik het zo zeg, merk ik pas hoe snel de tijd gaat. Normaal gesproken heb ik juist het idee dat ik hier al een paar maanden zit. Daarnaast is het vooruitzicht dat Grietje over 'al' 4 weken is erg fijn, tegelijkertijd extra bizar omdat ik dan dus al op de helft zit... Time flies.
Mijn tijd hier wordt beter en beter. Afgelopen weken heb ik het erg druk gehad op stage, een paar weken terug in 1 week tijd 3 keer een teambuildingsdag; dagen van 08.30/09.00 tot 18.00u in de brandende zon op het strand, dat is toch echt best vermoeiend. Sporten doe ik nu wel... ;) Daarvoor druk bezig geweest met het voorbereiden van deze teambuilddagen.

Vrijdag 26 september heb ik tot 19u op kantoor gezeten, ik ben snel naar huis gegaan en heb mijn huisgenoten 'gemeet' bij Wilhelmina Café. We hebben daar lekker gezeten met zijn allen. Vervolgens zijn we naar Rock Beach geweest; super! Op het strand, met live muziek (op vrijdagavond) kun je aan een tafel gaan zitten waar je onbeperkt kan barbecueën. De sfeer is heerlijk, een mooie nieuwe 'spot' gevonden.
De zaterdag was even bikkelen, na een korte nacht de eerste teambuilddag op het strand. De groep bestond uit 115 mannen van een booreiland, voornamelijk Amerikanen en een enkele Ier. Rond ik was rond 19u thuis en om rond 21u zijn we naar 'Bloomingdale' geweest, een strand festival wat in Nederland al langer bestaat (in jawel, Bloemendaal) en hier voor de tweede keer werd gehouden. Een hele leuke avond gehad.

Zondag een vrije dag, dus naar het strand. Maandag weer naar het strand, omdat deel 2 van de teambuilding was. Beide dagen heb ik het heel leuk gehad. Het waren twee leuke groepen mannen (en een paar vrouwen) die ook super leuk meededen aan de spelletjes. De maandag toch wel hoofdpijn; drie dagen in de brandende zon werken/zonnen is toch teveel voor Geer haar bleke hoofd. Een aspirine hielp, maar ik begrijp nu ook waarom heit altijd een pet draagt ;).

De week erna weer een lekkere week op stage gehad, we zijn lekker bezig geweest. Donderdag weer een teambuilding, deze keer als 1 van de vele workshops. Ook hier was het weer erg leuk, een aantal andere spellen die we speelden en die geprobeerd moesten worden. Leuk om te zien hoe enthousiast mensen kunnen zijn! Vrijdag kregen Jelle en ik een dagje vrij, als beloning voor ons zware week.

Dat weekend heb ik dan ook echt genoten. Vrijdag uitgeslapen, hele dag geskyped en 's avonds naar Full Moon, hopelijk nu echt de laatste keer (is namelijk vrij weinig aan iedere keer), zaterdag uitgerust thuis (was kut weer dus geen strand) en zaterdagavond alle moed weer bij elkaar geraapt voor Latin Village, en wat ben ik blij dat ik even heb doorgezet; het was een super leuke avond uiteindelijk! Zondag echt helemaal kapot. 's Avonds met heel het huis uit eten geweest (met 2 vriendinnen van een huisgenootje, die op bezoek waren) bij Pirate Bay, we waren met zijn 9-en! Spontaan daarna ook nog met zijn 9-en naar Wet and Wild. En ja, toen was het weekend echt alweer voorbij.

Vorige week mijn gevraagde feedback gekregen op stage; zoals verwacht. Er is werk aan de winkel en dat gaat helemaal goed komen. Afgelopen vrijdag alweer een extra vrije dag; het was vrijdag een nationale feestdag. De dag van de vlag, vergelijkbaar met bevrijdingsdag in Nederland. Curaçao mag zich sinds 4 jaar namelijk een land noemen ipv een eiland. Het weekend was rustig. Vrijdag naar het strand geweest, het was namelijk te warm de stad in te gaan. Geen wind en ongeveer 35 graden, op het strand is dan nog een zacht briesje te vinden. 's Avonds wel de stad in gegaan, niks bijzonders. Zaterdag ben ik met Manon en Marjolein de stad in geweest, alsnog en voor de eerste keer. We hebben de winkels gezien (niet mijn ding hier, de kleding is precies als dat wat in Nederland op de markt hangt) en ik heb een hoed gekocht, toch beter voor op het strand (zowel voor zonnen als werken). Daarna zijn we -eindelijk- weer eens naar Zanzibar geweest. Dit was me het avondje wel. Geëindigd in Bermuda en zondag moeten bekopen. Zondag hebben we allemaal de hele dag niks gedaan. Ik heb zelf lekker de hele dag films gekeken.

Afgelopen dagen wel last gehad van de bekende twee maanden dip. De eerste maand is alles nog leuk en nieuw en in de derde maand komen vaak mensen langs (Griet), de tweede maand is niks. Dat wordt stapje voor stapje beter. Gister gegeten bij Fort Nassau, normaal onbetaalbaar voor studenten zoals wij maar gister was er nog restaurantweek daar en kon je dus redelijk goedkoop eten. :)

Ayo, te despues!
Geertje

  • 14 Oktober 2014 - 20:36

    Grietje:

    WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Tot snel :) KUSJAH

  • 14 Oktober 2014 - 20:39

    Metsje :

    Gelukkig een vrolijker verhaal dan de vorige !

  • 14 Oktober 2014 - 21:42

    Jeltje:

    ;)

  • 16 Oktober 2014 - 18:33

    Margriet:

    Wat leuk! Wat herkenbaar jouw belevenissen/ verhalen!! Geniet, thuis zul je er pas achter komen hoe bijzonder alles was! ;) Ik ben jaloers hoor! Niet teveel 'dippen', daar schiet je niks mee op en thuis mis je toch niet zoveel joh! En shoppen, nee, dat kan daar niet, hahaha.. Ach kun je wat geld sparen voor alle etentjes en cocktails. Succes nog even! Groetjes Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertje

Ik ben op reis naar Curaçao, voor mijn stage. 25 augustus ben ik aangekomen en ik zal 2 februari weer terugvliegen naar Nederland. Ik loop stage bij Business Serenity, zij werken met destanation management maar doen ook bruiloften! Waar het eigenlijk op neer komt is dat er voor grote groepen tours worden aangeboden, hiermee mag ik helpen! Ik hoop met deze blog iedereen die wil een beetje op de hoogte te kunnen houden en er af en toe iets opzetten! Mezelf kennende zal dit niet vaak het geval zijn, maar ik doe mijn best!

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 3370

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 03 Februari 2015

Stage lopen op Curaçao!

Landen bezocht: