Vakantieganger - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Geertje Dijkstra - WaarBenJij.nu Vakantieganger - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Geertje Dijkstra - WaarBenJij.nu

Vakantieganger

Blijf op de hoogte en volg Geertje

24 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi!

Mijn vorige verhaal schreef ik op dag 50, inmiddels zit ik op dag 91 en ben ik dus al bijna twee weken over de helft van mijn verblijf!
Mijn vorige bericht eindigde ik met mijn dip, die veel voorkomend is in de tweede maand. Ik schreef daar dat het al steeds beter ging; uiteindelijk heb ik twee weken last van gehad. Daarna ben ik weer de oude Geertje geworden, die was ik hier nog niet geweest. Fluitend, neuriënd, lachend en voornamelijk vrolijk de dagen door! Zo top als na mijn dip heb ik me nog niet eerder gevoeld! :)

Op zondagmorgen 26 oktober heb ik samen met Manon, Marjolein, Sophia (de vrouw van onze huisbaas) en haar twee zoons meegedaan aan de 'Fatum-loop', een loop voor het goede doel; kanker. Het was mooi om te zien, er deden zóveel mensen mee aan deze loop, dat is echt ongelooflijk.

De week erna heb ik de maandag gewerkt en vreselijk geslapen. Dinsdagmorgen naar de immigratie geweest met veel pijn in voornamelijk mijn rug, zitten/liggen/lopen: alles deed pijn. Op stage heb ik de symptomen voorgelegd en ben ik naar de huisarts gegaan. Ik had het chikungunya-virus te pakken. Dit kan lang duren en zorgt voor onder andere pijn in de gewrichten en koorts. Gelukkig werd de pijn snel minder en heb ik uiteindelijk maar 4 vrije dagen hoeven opnemen. De maandag ben ik weer begonnen.
De week ging snel, er was namelijk een mooi vooruitzicht! Grietje zou de zondags aankomen, woohoo! In die week voor het werk iedere dag naar het vliegveld geweest, en steeds realiseer je je dat je er zondag voor jezelf staat! :D

Eenmaal zondag ging de tijd toch best snel. Grietje zou om 15.10u lokale tijd landen. Alles is goed gegaan en om 16u zaten we in mijn autootje richting de kleurentuin. Heerlijke gedachte dat je 8 dagen vakantie hebt! We hebben veel genoten en gezien dezer dagen, het was echt heerlijk! Donderdags en vrijdags moest ik werken, Grietje heeft toen lekker 2 dagen voor zichzelf gehad. Verder hebben we de Christoffelberg beklommen, zijn we naar Klein Curaçao geweest, downtown Willemstad gezien en zijn we naar een aantal stranden geweest. Het weer was regenachtig deze dagen, jammer maar helaas.

De dag van vertrek vond ik echt klote. Het voelde vreselijk om haar weer te laten gaan terwijl ik het zo leuk heb gehad met d'r. We konden er alleen niet omheen dat het vliegtuig echt niet zou gaan wachten. Nadat een paar dikke knuffels en wat tranen is Griet door de gate gelopen en ben ik naar huis gereden, waar Manon en Marjolein mij zaten op te wachten. Erg fijn :)

Een paar dagen voordat Grietje aankwam, zijn er nog twee meiden aangekomen die vlakbij heit en mem uit de buurt komen. Tijdens het verblijf van Grietje hebben we met die twee meiden gegeten en dat klikte erg goed. Zaterdags samen naar Zanzibar en zo is het doorgegaan. Twee leuke meiden om de tijd verder goed mee te kunnen vullen! :)

Donderdagmorgen kreeg ik stagebezoek vanuit Groningen, van het bureau buitenlandstages. De bemiddelaar van dit bureau die langskwam is tevens al ruim 3 jaar mijn SLB-er. Samen met Juliette (mijn stagebegeleidster hier) en meneer Naumann heb ik een goed gesprek gehad over het hoe het gaat op stage etc. Er moet nog wel het een en ander gebeuren maar er is openlijk naar elkaar gesproken. Dit gesprek heeft me goed gedaan en heeft voor weer nieuwe energie gezorgd. Deze energie moet ik nu vasthouden, dat is lastig maar het moet lukken.

Na twee dagen werken wat het alweer weekend. Een heerlijk weekend genoten. Vrijdagavond naar Rock Beach en daarna even naar St. Tropez, zaterdag moest ik weer even naar de airport om te werken en 's middags lekker naar Zanzibar geweest; altijd goed. Zondag lekker op het strand gelegen en 's avonds nog lekker uit eten geweest.

Inmiddels is het maandag, 24 november en is stage weer volop begonnen. Vandaag bericht gekregen van de immigratie dat ik mijn stempel voor in mijn paspoort kan krijgen, dat is eigenlijk een bewijs van een tijdelijke verblijfsvergunning. Hier beter bekend als Verklaring van Rechtswege. Vanaf deze week verblijf ik dus legaal op het eiland!

Tot de volgende keer,
Ayo!

  • 25 November 2014 - 22:46

    Jel:

    Bon bini Dushi! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertje

Ik ben op reis naar Curaçao, voor mijn stage. 25 augustus ben ik aangekomen en ik zal 2 februari weer terugvliegen naar Nederland. Ik loop stage bij Business Serenity, zij werken met destanation management maar doen ook bruiloften! Waar het eigenlijk op neer komt is dat er voor grote groepen tours worden aangeboden, hiermee mag ik helpen! Ik hoop met deze blog iedereen die wil een beetje op de hoogte te kunnen houden en er af en toe iets opzetten! Mezelf kennende zal dit niet vaak het geval zijn, maar ik doe mijn best!

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 3371

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 03 Februari 2015

Stage lopen op Curaçao!

Landen bezocht: